SMMP w 2012 roku - zgłoszenia mieszkańców
Strukturę ilości spraw zgłoszonych do straży miejskiej przez mieszkańców na przestrzeni ostatnich 5 lat prezentuje wykres nr 1. Do tej pory najwięcej interwencji zgłosili mieszkańcy w 2010 r. (ponad 84 tys.). Rok 2012 zakończył się na poziomie ponad 70 tys. zgłoszeń a to oznacza kolejny spadek, tym razem o ponad 5200 zgłoszeń.
Intensywność pracy strażników w wypełnianiu zadań określonych przez Prezydenta i Radę Miasta, wskazują sami mieszkańcy właśnie poprzez zgłaszane interwencje. Strukturę zgłaszanych spraw obrazuje wykres nr 2.
Najwięcej, bo aż ponad 50 % zgłoszonych spraw (36 tys.) dotyczyło niewłaściwego parkowania pojazdów. Tendencja ta utrzymuje się od wielu już lat. Trudno więc dziwić się, że strażnicy tak często zajmują się tą problematyką. Jednak w porównaniu z ubiegłym rokiem zgłoszeń w tej sprawie jest znacznie mniej bo aż o 5 tys. Szczegółowe analizy wyników pracy wskazują na większą dyscyplinę kierowców, którzy parkowali na trawnikach.
Kolejną pozycją, na którą należy zwrócić uwagę są zgłoszenia dotyczące awarii infrastruktury drogowej i dewastacji mienia - ponad 11 tys. zgłoszeń. Był to pierwszy rok, w którym mieszkańcy tak często zgłaszali takie problemy.
Nadal dużą troskę mieszkańcy wykazywali w sprawach zaniedbań porządkowych - zgłoszeń takich wpłynęło ponad 9 tys.
Strukturę średniodobowego rozkładu zgłoszeń przedstawia wykres nr 3.
Największe obciążenie ilości zgłoszeń przypada na I i II zmianę, czyli w przedziale czasowym od godz. 6:00 do godz. 22:00. W tym przedziale czasowym mieszkańcy zgłosili prawie 99% wszystkich spraw. Natomiast na godziny nocne, tj. III zmiany od 22:00 do 6:00, przypada niespełna 1% zgłoszeń, co stanowi ok. 700 w ciągu roku. Należy jednak podkreślić, że w godzinach nocnych znaczna część zgłaszanych spraw pozostaje w kompetencji Policji (bójki, pobicia, kradzieże, dewastacje mienia itp.).
Natomiast w zakresie oceny najbardziej popularnych kanałów komunikacji, mieszkańcy najczęściej korzystają z łączności telefonicznej (986). Często zdarza się, że zgłaszający musi czekać na rozmowę z dyżurnym - najczęściej w tym czasie dyżurni przyjmują inną interwencję lub kierują patrole do wykonania przyjętych wcześniej zadań. Oczekujący jest informowany o możliwości skierowania sprawy za pośrednictwem poczty głosowej tel. komórkowego 606 986 986.
Jednak każdego roku obserwujemy rosnące zainteresowanie pocztą elektroniczną, a w szczególności formularzem zgłoszeniowym dostępnym na naszej stronie internetowej. Wykorzystując pocztę elektroniczną mieszkańcy w 2012 roku zgłosili ponad 4,5 tys. interwencji, a to oznacza wzrost o 900 zgłoszeń w porównaniu do roku ubiegłego.
Osoby korzystające z tego kanału zawsze otrzymują odpowiedź o tym, co w danej sprawie zrobiono. Mają także do dyspozycji narzędzia pozwalające dokładnie wskazać miejsce interwencji - jest to plan miasta, zdjęcie lotnicze lub hybryda.
Pełny tekst informacji o działalności w roku 2012 znajdziesz tutaj